Terug naar Ghana - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Silvia Aa - WaarBenJij.nu Terug naar Ghana - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Silvia Aa - WaarBenJij.nu

Terug naar Ghana

Blijf op de hoogte en volg Silvia

05 Oktober 2012 | Nederland, Rijen

Hoi allemaal,

Morgen is het zo ver, vertrek ik voor een maand naar Ghana. Het voelt erg goed om weer te gaan, maar het is ook weer net zo spannend als de vorige keer. Het is toch weer een groot avontuur in een andere wereld. Anders, maar ook weer vertrouwd... Gemengde gevoelens ;)

Maar voordat het zo ver is moet ik nog een berg werk verrichten, ik moet nog wat laatste dingen regelen en mijn tassen zijn nog niet ingepakt. Ik weet wel dat het moeilijk zal worden om de boel straks mee te krijgen, want ik heb erg veel spullen. Alle gereedschappen en mijn eigen spullen, maar ook muskietennetten en oude kleding gaat mee. Dat laatste gaat naar Karimenga en dorpjes in de buurt, waar een week terug een flinke overstroming is geweest.

Gelukkig brengt mijn zus me morgen naar Schiphol, ik betwijfel of ik het met de trein mee had gekregen! Om 9.00u tref ik daar de rest van het bouwteam, waarna we via Lissabon naar Accra vliegen. In Accra blijven we een nachtje in een hotel slapen en zondag vliegen we door naar Tamale. Daar staat het Nurses on Tour bestuur op ons te wachten en zij zullen ons naar ons hostel in Bolgatanga brengen.

Vanaf volgende week gaan we flink hard werken aan het bouwproject (http://www.nursesontour.nl/index.php/79/weblog-nurses-on-tour), want daar hebben we maar 3 weken de tijd voor. Dan gaat het grootste deel van de groep naar huis. Ik zelf blijf dan nog een weekje, hoe en wat precies ik dan ga doen, weet ik ook nog niet. Op 3 november tref ik 2 anderen in Accra, waarna we samen terug naar Nederland komen op 4 november.

Dat is dus een beetje het plan, natuurlijk zal alles lekker op zijn Ghanees gaan, maar gelukkig ben ik daar al wel aan gewend. Het kost af en toe wel wat geduld, maar uiteindelijk komt het echt wel weer goed. We gaan met een leuke groep werken aan iets wat wij erg belangrijk vinden. Dat voelt goed!

Voor mensen die mij willen bereiken komende weken: vooral via mail en facebook zal ik goed te bereiken zijn, bellen kan ook. Wanneer ik eenmaal in Bolgatanga ben, ga ik zorgen dat ik een Ghanese simkaart heb, zodat ik kan bellen en op internet kan. Jullie krijgen dan ook mijn nummer via mijn eerstvolgende blog! Post verzenden kan ook, maar de kans dat dit op tijd aankomt is niet groot, hierbij het adres:
Nurses On TTour
PO BOX 782
Bolgatanga
Upper East Region - Ghana

Als je zeker wil zijn dat je geen blog van mij mist, kun je in de linkerkollom je e-mailadres toevoegen. Je krijgt dan altijd een mail als ik een blog plaats.

Voor nu denk ik dat ik wel alles verteld heb, ik ga nu nog even genieten van de laatste avond hier thuis. Gezellig samen eten met mijn ouders, broer, zus en oma. Het zal laat worden, aangezien mijn kamer nog een groot slagveld is met spullen die in tassen moeten komen...

Als laatste wil ik iedereen die mij heeft geholpen en/of gesponsord met mijn pannenkoekenactie nogmaals héél erg bedanken!! Mede door jullie heb ik toen €1.274,91 opgehaald!! Dit kan alleen maar met jullie mooie donaties!!
Verder ook iedereen bedankt die afgelopen weken gereedschappen zijn komen brengen, het gaat allemaal mee naar Ghana en we zullen er goed gebruik van maken!

Liefs en tot snel, Silvia

  • 05 Oktober 2012 - 18:33

    Jo Diepstraten:

    Hoi Silvia, een hele goede en leuke reis toegewenst en nog een leuke avond met oa inpakken en kletsen. Opletten met bouwen dan kan je ons straks misschien ook nog eens komen helpen als we wat te klussen hebben.

  • 05 Oktober 2012 - 18:43

    Denise:

    Hey Silvia heel veel succes en plezier in Ghana, heb ontzettend veel respect voor je!
    Ik zal je verslagen weer volgen! Zet hem op!

    Xje Denise

  • 05 Oktober 2012 - 20:34

    Mariëtte:

    Veel succes alvast en ik zie je snel daar!
    Dat slagveld is een bekend beeld, hier ist ook een bende, haha!

  • 05 Oktober 2012 - 20:58

    Ruud Pellemans:

    Hoi lieve schat,

    Hier nog een berichtje van mij uit Oostenrijk.
    Ik weet zeker dat je weer mooie avonturen gaat beleven, en die gemengde gevoelens begrijp ik ;)
    Heel veel plezier vanavond nog.
    We wachten met smart op je blogs en spannende verhalen.

    Ik ga je missen!!!

    -XXX-

  • 06 Oktober 2012 - 14:19

    Carla Kessler:

    Hoi Silvia,

    Een heel goede reis gewenst! We blijven jou en je avonturen weer volgen via de blog.

    Liefs van ons allevier,
    Claire, Veerle, ome Dré en Carla

  • 07 Oktober 2012 - 01:09

    Margreet:

    mooie reis met een nog mooier doel. succes en plezier!!

  • 07 Oktober 2012 - 14:57

    Irma Sprangers:

    Succes! En geniet ervan eh
    Liefs Irma

  • 07 Oktober 2012 - 17:02

    Oma Bink:

    Veel sucses met werk en veel plezier. groeten oma.

  • 08 Oktober 2012 - 13:14

    Ilse:

    Succes en ook een mooie tijd gewenst, fantastisch dat je er weer heen gaat. Ik ben nu al benieuwd naar je verhalen.

    Liefs Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Actief sinds 06 Nov. 2010
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 40816

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 18 Maart 2015

Backpackend door Ghana

06 Oktober 2012 - 04 November 2012

Bouwen voor Nurses on Tour

02 Februari 2011 - 26 Mei 2011

Afstuderen in Ghana

Landen bezocht: