Daar gaan we weer, maar nu samen met Ruud! - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Silvia Aa - WaarBenJij.nu Daar gaan we weer, maar nu samen met Ruud! - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Silvia Aa - WaarBenJij.nu

Daar gaan we weer, maar nu samen met Ruud!

Door: Silvia

Blijf op de hoogte en volg Silvia

16 Februari 2015 | Nederland, Landgraaf

Hoi allen!

Over 4 dagen vliegen Ruud en ik kilometers hoog over Europa en de Sahara... Stijf van het zitten, maar vol energie voor wat komen gaat! Want we gaan naar Ghana en wel met zijn tweeën dit keer!! Iets wat we al een tijdje willen doen, maar wat steeds uitgesteld werd in verband met ons werk en Ruud zijn eigen bedrijf.

Maar nu is het zo ver, over 4 dagen vertrekken we. We vliegen van Dusseldorf via Amsterdam naar Accra. Aangekomen in Ghana worden we door Simone opgehaald. Simone was tegelijk met mij vrijwilliger in Bolgatanga in 2011 en heeft ondertussen al een paar jaar gestudeerd, gewoond en gewerkt in Ghana. We gaan met haar naar Aburi, waar zij woont om een paar dagen te acclimatiseren en bij te kletsen.

Daarna vertrekken we per vliegtuig naar het droge noorden van Ghana. Vanuit daar gaan we 3 weken rondreizen tussen toeristische plekken, vrienden en bekende projecten. Zo gaan we naar het noord-westen voor een ontmoeting met Felix, een ghanese vriend van Ruud zijn familie. Doorreizend nijlpaarden spotten in de Black Volta River en olifanten in Mole NP. Hierna gaan we naar Bolgatanga en Karimenga om vrienden van mij te bezoeken en te helpen met de aanleg van een computerlokaal. Halverwege gaan we sowieso nog langs Hand in Hand (http://www.operationhandinhand.nl/). Aan het einde zullen we weer in het zuiden aan de kust aan komen, waar we nog enkele dagen willen genieten van de rust.

We zullen van dag tot dag onze plannen gaan vormen, we hebben geen vast schema en geen hotels geboekt. We zien wel hoe alles loopt en waar we op dat moment zin in hebben. Strakke planningen werken vaak toch niet in Ghana! Slechte wegen, kapotte voertuigen en niet doorgekomen boekingen bij hotels zijn vrij normaal. Hoe minder je plant, hoe minder er mis kan gaan!

We gaan proberen om jullie via deze blog en via facebook af en toe op de hoogte te houden, zodat jullie mee kunnen genieten!!

Groetjes Ruud en Silvia

• 16 Februari 2015 - 11:15

Maike:

we wensen jullie een hele goede reis, en natuurlijk veel plezier . geniet van alles. het zou fijn zijn als dat met Felix zou lukken!

• 16 Februari 2015 - 13:09

Jo Diepstraten:

Geniet ervan samen. Het zal zeker weer de moeite waard zijn. Fijne vakantie. Groetjes Kees en Jo

• 16 Februari 2015 - 14:51

Maud:

Have Fun!!

• 16 Februari 2015 - 15:20

Fam. Verweij:

Silvia en Ruud,
    Een heel mooie fijne reis toegewenst naar jullie - althans van Silvia - geliefde Ghana.

• 16 Februari 2015 - 16:46

Walther:

geniet ervan saampjes.

• 16 Februari 2015 - 23:50

Simon Verhage:

Silvia en Ruud veel plezier in Ghana en ik ga jullie blog volgen.
    Groeten Simon

• 17 Februari 2015 - 18:19

Anne :

Heel veel plezier en wij genieten via jullie verslag met jullie mee.

• 19 Februari 2015 - 09:56

Ans En Marcel:

Ruud en Silvia....wij wensen jullie een hele goeie reis en heel veel plezier.
    Geniet ervan.. het is een hele ervaring....ik volg jullie op jullie reisverslag...
    groetjes Marcel en Ans