Nog maar 3 weken!! - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Silvia Aa - WaarBenJij.nu Nog maar 3 weken!! - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Silvia Aa - WaarBenJij.nu

Nog maar 3 weken!!

Blijf op de hoogte en volg Silvia

15 September 2012 | Nederland, Rijen

Lieve familie, vrienden, collega's en kennissen!

Op 6 oktober 2012 vertrek ik voor één maand naar Ghana. Terug naar Bolgatanga, waar ik anderhalf jaar geleden mijn afstudeeronderzoek uitvoerde voor Stichting Nurses on Tour en stage liep in het ziekenhuis.

Nurses on Tour is sinds 2007 werkzaam in Ghana om malariasterfte onder zwangere vrouwen en kinderen terug te dringen door voorlichting te geven over malaria en geïmpregneerde netten uit te delen. Nurses on Tour is nu bezig met de bouw van een coördinatie- en duurzaamheidcentrum. Dit gebouw zal kantoorruimte, trainingslokalen en een opslagplaats gaan herbergen.

Op het moment wordt er al druk gebouwd en over 3 weken vertrek ik met Nurses on Tour en een bouwteam naar Ghana voor de finishing touch. We gaan 3 weken lang hard werken om het gebouw gebruiksklaar te maken. Dit is een pittig werkje, want er moet nog veel gedaan worden!

Na 3 weken klussen vertrekt bijna heel de groep weer naar Nederland terug, ikzelf zal nog een weekje blijven plakken om mijn gastgezin van vorig jaar op te zoeken en een vriendin die op dit moment in Accra studeert. Ook hoop ik nog wat tijd te hebben om toerist te spelen!!

Op het moment zijn we nog druk bezig met de laatste voorbereidingen. Bijvoorbeeld de Visum-aanvraag, die loopt op het moment niet zo soepel. We wilden een toeristenvisum aanvragen bij de ambasade in Den Haag, omdat dit minder papierwerk vraagt, maar dat is helaas niet gelukt. Nu zijn we dus toch maar vrijwilligersvisa aan het aanvragen, maar dit duurt weer een weekje of 2. Dit terwijl het bestuur van Nurses on Tour al op 1 oktober naar Ghana vertrekt. Erg krap in de tijd dus!

Verder staat er nog een sponsoractie op de planning om meer geld in te zamelen, het korenspektakel "Voices to be Heard" op 29 september. Hiervoor zijn nog kaartjes te koop, iedereen is welkom!! (Zie de poster bij de foto's voor meer informatie!)

Ook zijn we hard op zoek naar gereedschap en bouwmateriaal, want dit is in Ghana erg duur!! Denk aan: hamers, spijkers, schroevendraaiers, schroeven, verfkwasten, rollers, spatels, plamuurmaterialen en ander handgereedschap. Hebben jullie die dus thuis liggen en wordt het niet meer gebruikt! Wij houden ons aanbevolen!!

Dat was het voor nu weer wel, het volgende berichtje zal waarschijnlijk vanuit Ghana zijn...

Liefs, Silvia

  • 15 September 2012 - 16:00

    Diana:

    Veel plezier in ghana

  • 15 September 2012 - 16:09

    Ruud Pellemans:

    Hey,

    Toch weer reisverslagen :) Kunnen we weer gaan genieten van de spannende belevenissen in Ghana.
    Alvast heel veel succes met de voorbereidingen en tot snel.

    X

  • 15 September 2012 - 17:42

    :

    Hi Sylvia,

    Leuk om alvast wat te lezen over je aankomende reis. Ik zal voor je duimen dat je spoedig je visa mag ontvangen en ik zal binnenkort even de prijzen checken van het Guesthouse op de campus, maar ik denk dat die best hoog zijn, daar de University ook belangrijke gasten (lees: bv een bestuurslid van een buitenlandse universiteit) daar ontvangt... Dichtbij de campus heb ik hier en daar ook guesthouses gezien (staan niet in de Bradt), zal daar ook even informeren voor je.

    Tot snel!!
    Xx

  • 20 September 2012 - 01:59

    Leroy:

    Lieve Silvia!

    We zijn blij dat je met ons dit avontuur wilt delen! Bedankt voor je geweldige inzet en je altijd positieve benadering!

    Tot snel,

    Leroy

  • 22 September 2012 - 15:27

    Mariette:

    Hoi Sylvia,

    Ik heb in Rotterdam nog een krat met klusspullen (schroefjes, plamuurmes, spijkers etc) en een doos met verfspullen over. Staat daar alleen in de kelder, zal even kijken of dat voor de 28e naar Utrecht kan komen. Dan kan ik het de 29e meenemen naar Vlissingen. Ik heb zelf geen ruimte in m'n bagage om het mee te nemen naar Ghana en waarschijnlijk hebben jullie het al eerder nodig dan 16 okt (mijn aankomst in Bolga).
    Ik ga m'n best doen! Succes met het visum!

    Groetjes Mariëtte

  • 03 Oktober 2012 - 16:14

    Leen Verweij:

    Goeie en zeer zeker ook nuttige reis. Heel moedig.
    Geuf en Leen

  • 05 Oktober 2012 - 15:49

    Gonnie:

    Hoi Silvia
    Veel plezier en succes in Ghana.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvia

Actief sinds 06 Nov. 2010
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 40842

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 18 Maart 2015

Backpackend door Ghana

06 Oktober 2012 - 04 November 2012

Bouwen voor Nurses on Tour

02 Februari 2011 - 26 Mei 2011

Afstuderen in Ghana

Landen bezocht: