Week 2 in Ghana. - Reisverslag uit Techiman, Ghana van Silvia Aa - WaarBenJij.nu Week 2 in Ghana. - Reisverslag uit Techiman, Ghana van Silvia Aa - WaarBenJij.nu

Week 2 in Ghana.

Blijf op de hoogte en volg Silvia

09 Maart 2015 | Ghana, Techiman

Weer een week voorbij dus tijd voor een nieuwe blog.

Na een korte nacht in Wa stonden we om 4:30 te wachten op de MetroMass bus om ons terug naar Tamale te brengen. De rit ging vrij snel en na 6,5 uur waren we op plaats van bestemming. Snel weer naar de vertrouwde Asempa lodge waar we weer met plezier gebruik maakte van de aanwezige wasmachine. Na een heerlijk avondmaal (gehaktbal met frietjes en plantain) nog gezellig wat gedronken met een groepje Nederlanders die verschillende projecten doen in Ghana.

Smorgens weer een lekker ontbijt gemaakt door Solome zodat we er weer stevig tegenaan konden. Op naar de Trotro om richting Bolgatanga te gaan. Met de dag wordt het warmer dus nog snel wat water en FanIce kopen voor we richting Kyra gaan. De trotro reedt lekker door, na 4 uurtjes waren we al in Bolga waar we door Silvester (Kyra's vriend) werden opgehaald. Kyra is een vriendin die ik nog ken uit 2011 die toen ook als vrijwilliger in Bolgatanga zat en ook actief bezig is met nurses on Tour.

Kyra had na een heerlijke nacht een geweldig ontbijtje voor ons klaargemaakt zodat we vol energie er tegenaan konden gaan. Vandaag staan krokodillen en een bezoek aan een oude wijze man op het programma. Bij Paga aangekomen krijg je eerst een heel verhaal over een heilige kip die geofferd wordt aan de krokodil zodat je daarna veilig met deze op de foto kan. Na dit avontuur zijn we nog naar een kleine compound geweest waar we nog informatie kregen over het leven in Paga.

Op onze 2e dag in Bolga hebben we rustig aan gedaan. Even naar de craft market, een hapje lunchen en wat drinken in de schaduw en 's avonds net Kyra en Sylvester wezen eten bij Sand Gardens. Even rustig aan voor we naar Karimenga gaan.

Eindelijk het is zo ver. We gaan naar het green house in karimenga. Een plek waar ik al zoveel over heb gehoord. Sylvester brengt ons met een dropping daar naar toe. We worden vriendelijk ontvangen door Ibrahim die ons snel nog een rondleiding geeft door de compound. We krijgen een mooie kamer maar deze zullen we eigenlijk alleen gebruiken voor het stallen van de spullen. Want slapen doe je natuurlijk op het dak onder de sterrenhemel.

Na een heerlijke koele nacht kunnen we fris en fruitig aan de slag. Voor de komende dagen staan een aantal zaken op het programma: repareren computers voor het conputerlab, controleren solar installatie voor het lab en versieren van het lab. Na een bezoek aan de chief kwam er ook nog het verzoek of we konden kijken na de enige lamp in het dorp want deze was ook al bijna een jaar kapot. Na een paar dagen mocht het resultaat er dan ook zijn. Het dorp had weer licht als de zon onder was. Er werkte 5 computers in het lab. En samen met Lara en Hannah is het lab mooi versierd geworden.

Na 4 heerlijke nachten zijn we super relaxed en met een heerlijk gevoel uit karimenga vertrokken. Nog iets meer dan een week en dan zit het er al langzaam weer op. Vandaag gaan we richting het zuiden en proberen we tot Techimen te komen.

Foto's komen weer op facebook.

Groetjes Silvia en Ruud.

• 10 Maart 2015 - 10:47

Wilhelmien:

Lieve mensen, wat fijn dat jullie daar de computers en de lamp weer aan de praat hebben gekregen. Wat zullen ze blij met jullie geweest zijn. Geniet nog van alles, en ik blijf jullie volgen! Knuffel,Wilhelmien