Nog maar 74 dagen! - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Silvia Aa - WaarBenJij.nu Nog maar 74 dagen! - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Silvia Aa - WaarBenJij.nu

Nog maar 74 dagen!

Door: Silvia

Blijf op de hoogte en volg Silvia

20 November 2010 | Nederland, Rijen

Nou, hier is hij dan! Voor sommige het lang verwachte eerste berichtje! Al van zo veel mensen kreeg ik de vraag of ik al een reisverslag aan het bij houden was, dat ik vond dat het tijd werd om er een aan te maken!

Over 74 dagen is het zo ver en vlieg ik voor 16 weken naar Ghana! Het wordt steeds realistischer en spannender, maar ik heb er ook steeds meer zin in! Al vanaf eind mei was het zo goed als zeker dat ik samen met een studiegenootje af zou gaan studeren in Ghana. Sindsdien zijn we hard bezig geweest om van alles en nog wat te regelen! Ik ga naar Ghana via de organisatie Ontmoet Afrika (www.ontmoetafrika.nl) en ga stage lopen in het ziekenhuis in Bolgatanga, een stadje in het noorden. Tijdens deze periode verblijf ik in een gastgezin in Zaare, een traditioneel en primitief dorpje 3km vanaf Bolgatanga.

Maar naast stage lopen doe ik ook mijn afstudeeronderzoek in Ghana doen. Dit doe ik bij de stichting Nurses on Tour (www.nursesontour.nl). Dit is een organisatie, opgericht door 4 oud-studenten van mijn opleiding, die muskietennetten inkoopt bij gezondheidscentra, -directies en –depots en die dan uitdelen aan zwangere vrouwen en kinderen in afgelegen dorpjes in het noorden van Ghana. Voor hen ga ik naar afgelegen dorpjes waar zij nog niet zijn geweest om te onderzoeken hoeveel mensen daar op dat moment malaria hebben. Nurses on Tour zal daarna in die dorpen netten uit delen en voorlichting geven. Na een bepaalde periode kunnen ze dan zelf onderzoeken hoeveel mensen er dan malaria hebben. Op die manier kunnen ze dus zien of de netten en de voorlichting nut hebben gehad!

Maar voordat het allemaal zo ver is moet er nog veel geregeld en gedaan worden! Het aller belangrijkste op het moment is mijn stagecontract, wat dus in Ghana getekend zal moeten worden. Daarnaast moet ik een visum aan gaan vragen en op school ook nog een beurs voor buitenlandse stages. Paspoort is al aangevraagd!

Deze week ben ik ook al naar Meditel geweest, waar ik een consult heb gehad met de tropenarts over al mijn vaccinaties en pillen. Meteen ook alvast 4 vaccinaties gehad (Hepatitis A, Gele koorts, DTP en Buiktyfus) en ik moet 3 weken Lariam proefslikken. Over een maand moet ik weer terug komen voor mijn 5e en laatste vaccinatie (Meningitis) en om te bespreken hoe Lariam beviel. Ben er gisteren mee begonnen, dus nu is het maar afwachten…

Pff… dat is nog een heel verhaal geworden, wat eigenlijk niet mijn bedoeling was. Maar nu zijn jullie allemaal wel op de hoogte van de stand van zaken!

Liefs Silvia!

  • 20 November 2010 - 19:36

    Joanne:

    Ik heb er zin in! ;)

  • 20 November 2010 - 19:38

    Silvia Van Der Aa:

    @Joanne: Jeetje, jij reageert snel! Ik heb er ook zoooo veel zin in!

  • 20 November 2010 - 19:39

    Nanda:

    Heey Silvia

    heel veel plezier en succes in Ghana en geniet er van ;)

    xx

  • 20 November 2010 - 21:37

    Anne:

    Hoi Silvia

    Spannend ik hoop dat je een geweldige tijd gaat krijgen daar en ik zal je verslagen lezen hoor. heel veel groetjes en hoop je nog wel te zien voor je gaat. Groetjes Anne

  • 20 November 2010 - 23:42

    Jo:

    Hoi Silvia
    Wordt weer een hele ervaring voor je die we graag willen volgen, we zullen je van te voren nog wel zien, met Kerst denk ik

  • 21 November 2010 - 09:58

    Ron De Bie:

    Heel leuk om wat van je te horen, ik hoop dat je in Ghana een hele leuke en leerzametidj hebt en ik kijk uit naar je volgende mail / reisverslag.

  • 21 November 2010 - 11:31

    Kyra:

    Heey Silvia,

    misschien heb je het al van Joanne vernomen dat ik ook met jullie in Ghana zal zijn en zal werken voor NOT. Ik vertrek ongeveer een week later en zal eerst mijn oude gastgezin bezoeken. Eind februari kom ik aan in Bolga. Het weekend via Ontmoet Afrika zal ik waarschijnlijk niet halen. 10 dec krijg ik mn diploma en het is dat weekend volgens mij! Ik heb er super veel zin in! enik hoop jullie te kunnen helpen met het onderzoek! Liefs Kyra

  • 21 November 2010 - 12:12

    Carla:

    Ha Silvia,
    Spannend, hoor. Wij gaan je belevenissen hier in Groessen met belangstelling volgen.
    Veel liefs,
    Carla

  • 21 November 2010 - 22:25

    Ingeborg:

    Hee Silvia,
    Wat leuk dat je de link naar me hebt gestuurd, want ik wil graag je verhalen lezen! Ik ben heel benieuwd hoe je het daar gaat hebben, want mijn eindstage wordt ook misschien Afrika, dus kan ik even bekijken hoe het jou bevalt daar.

    Geniet ervan, want voor je het weet ben je alweer terug!! Daar had ik ook last van toen ik in Curacao zat. Heeeeeel veeeeel plezier en succes!! JE KAN HET en ik blijf je volgen!

    Liefs, Ingeborg

  • 22 November 2010 - 14:07

    Addy Van Luijk:

    Hé Sil,

    Ik vind het heel erg leuk om je verslag te lezen en ik hoop dat er nog veel gaan komen.
    Vanuit het Vlissingse, wens ik je alvast veel succes. En mocht je weer eens in Vlissingen komen, kom dan gerust nog eens langs.
    Addy van Luijk
    VSV Olympus

  • 23 November 2010 - 18:38

    Simon Verhage:

    Hoi Silvia,

    bedankt voor het sturen van je link. Ik zal je zeker blijven volgen. Veel plezier en een leerzame tijd in Ghana.

    Groeten vanuit Praag!

  • 24 November 2010 - 19:36

    Kim:

    Wat een avontuur ga jij tegemoet. Ik vind het erg leuk om af en toe een berichtje van je te krijgen uit Ghana. Ik zal ze allemaal lezen.
    Heel erg veel plezier en misschien zien we elkaar nog voordat je weg gaat.
    Groetjes Kim

  • 26 November 2010 - 20:48

    Oma:

    Heel goed van je, je zult er zeker veel ontdekken en ervaren. Ik wens je er alle goeds bij !! Veel liefs ...

  • 01 December 2010 - 12:56

    Jeske:

    Hoi silvia,
    Veel succes met alle voorbereidingen!!
    Groetjes Jeske

  • 19 Januari 2011 - 11:18

    Frank:

    Nog maar 14 daagjes!! Wordt tijd voor een update ofniet?

  • 19 Januari 2011 - 11:34

    Ilse:

    Wat Gaaf! En dan stage én afstuderen tegelijk! Een mooie en leerzame reis gewenst!

    Liefs Ilse

  • 19 Januari 2011 - 20:05

    Wilhelmien.:

    Hoi vriendin,
    We missen je nu al, en je moet nog weg gaan!!
    Maar.......heel veel succes en ga genieten van dat prachtige land en zijn inwoners. Wat zal jij een andere kijk op ons westerse wereldje krijgen.
    Uiteraard ga ik alles volgen, dus hou ons op de hoogte!
    We gaan je missen op het kamp, vooral jou vermogen om te organiseren en mensen te motiveren.
    Persoonlijk ga ik jou aardige snoetje missen.
    Dikke knuffel,
    Wilhelmien.

  • 24 Januari 2011 - 21:57

    Mijke:

    Goede reis nichtje! Veel plezier! Groetjes Mijke

  • 02 Februari 2011 - 14:24

    Papa:

    Hi, meisje, als je deze leest ben je ondetussen in Ghana, succes met je reis het ga je goed met je verdere reis en zovast voor jou een fijne verjaardag in het warme Ghana.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rijen

Afstuderen in Ghana

Over 74 dagen is het zo ver en vlieg ik voor 16 weken naar Ghana! Het wordt steeds realistischer en spannender, maar ik heb er ook steeds meer zin in! Al vanaf eind mei was het zo goed als zeker dat ik samen met een studiegenootje af zou gaan studeren in Ghana. Sindsdien zijn we hard bezig geweest om van alles en nog wat te regelen! Ik ga naar Ghana via de organisatie Ontmoet Afrika (www.ontmoetafrika.nl) en ga stage lopen in het ziekenhuis in Bolgatanga, een stadje in het noorden. Tijdens deze periode verblijf ik in een gastgezin in Zaare, een traditioneel en primitief dorpje 3km vanaf Bolgatanga.

Maar naast stage lopen doe ik ook mijn afstudeeronderzoek in Ghana doen. Dit doe ik bij de stichting Nurses on Tour (www.nursesontour.nl). Dit is een organisatie, opgericht door 4 oud-studenten van mijn opleiding, die muskietennetten inkoopt bij gezondheidscentra, -directies en –depots en die dan uitdelen aan zwangere vrouwen en kinderen in afgelegen dorpjes in het noorden van Ghana. Voor hen ga ik naar afgelegen dorpjes waar zij nog niet zijn geweest om te onderzoeken hoeveel mensen daar op dat moment malaria hebben. Nurses on Tour zal daarna in die dorpen netten uit delen en voorlichting geven. Na een bepaalde periode kunnen ze dan zelf onderzoeken hoeveel mensen er dan malaria hebben. Op die manier kunnen ze dus zien of de netten en de voorlichting nut hebben gehad!

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2011

Dag Ghana, Hallo Nederland!

16 Mei 2011

Van Bolgatanga naar Cape Coast

28 April 2011

De tijd vliegt, aftellen is begonnen!!

05 April 2011

Het echte Afrika van dichtbij!

25 Maart 2011

Vervelend nieuws, maar ook erg goed nieuws...
Silvia

Actief sinds 06 Nov. 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 40828

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 18 Maart 2015

Backpackend door Ghana

06 Oktober 2012 - 04 November 2012

Bouwen voor Nurses on Tour

02 Februari 2011 - 26 Mei 2011

Afstuderen in Ghana

Landen bezocht: