Het laatste berichtje vanuit Nederland... - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Silvia Aa - WaarBenJij.nu Het laatste berichtje vanuit Nederland... - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Silvia Aa - WaarBenJij.nu

Het laatste berichtje vanuit Nederland...

Door: Silvia

Blijf op de hoogte en volg Silvia

28 Januari 2011 | Nederland, Rijen

Oké, poging één is dus mislukt. Sorry hiervoor, want de site liep vast en verzond mijn verhaal terwijl ik nog maar net begonnen was.

Over 5 dagen is het zo ver, want woensdag vertrekt mijn vliegtuig om 14.00u naar Ghana! Druk bezig met alle laatste voorbereidingen. Al het papierwerk is geregeld, vaccinaties heb ik gehaald en ook met de antimalariatabletten ben ik al weer 2,5 week bezig.

Het belangrijkste is nu om Fase 1B (literatuurstudie, probleemanalyse en onderzoeksopzet) van mijn afstudeeronderzoek af te ronden. Dat moet namelijk goedgekeurd zijn voordat ik naar Ghana vertrek, anders mag ik het niet uitvoeren;) Gisteren van Nurses on Tour gehoord dat ze mijn eerste concept er goed uit vonden zien, alleen de onderzoeksvraag moest nog wat veranderd worden. Dus daar ga ik dit weekend nog snel mee aan de slag!

Naast mijn afstudeeronderzoek zal ik ook komende dagen mijn tassen in moeten gaan pakken. Ik denk alleen dat ik alles nooit mee ga krijgen... En ik mag al zo veel bagage meenemen (2x23 kilo en 12 kilo handbagage). Maar dat komt niet alleen door mezelf, maar ook doordat iedereen voor mij op zoek is gegaan naar spullen! Odile, bedankt voor alle kinderspullentjes en knutselspullen, Jan bedankt voor sportshirtjes en mama (en FOKUS Oosterhout) bedankt voor de 39 x 100 latex handschoenen voor het ziekenhuis!!! Vooral dat laatste zal een probleem worden denk ik... Hahaha!!

Maar nu even snel wat eten, want ik ga nog één middagje genieten in de Sauna met mijn moeder en me zus!

Liefs Silvia!!

  • 28 Januari 2011 - 11:26

    Madelon:

    Oooooooooohw men! Heftig zeg, het lijkt me zo spannend maar wel HEEL stoer! Straks kijk je er als een mega-ervaring op terug, als je terug komt naar NL tenminste ;-) Hihihi..

    Geniet lekker van vandaag!

  • 28 Januari 2011 - 11:27

    Madelon:

    Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat ik wil dat je iets over komt! Maar wie weet kom je wel een hele knappe Ghanees tegen :-) Hahaha!

    YEAH! Have fun!

  • 28 Januari 2011 - 12:24

    Ingeborg:

    Hee Silvia,

    Wat spannend, je gaat nu echt bijna weg! Ik wens je heeeel veel plezier en geniet ervan! Voor je het weet ben je weer in Nederland, de tijd vliegd voorbij (geloof me!).

    En natuurlijk succes met de laatste loodjes voor je onderzoek/scriptie, om die op tijd af te hebben zodat je hem kan gaan uitvoeren.

    Ik ga je site in de gaten houden, want ben erg benieuwd wat je allemaal gaat meemaken!

    xx

  • 28 Januari 2011 - 12:32

    Denise:

    Heyy!
    Ik wens jou ten eerste een hele goede reis!! Daarnaast heel veel plezier in Ghana! En pas goed op jezelf daar hé ;)
    Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag :)
    Liefs Denise x

  • 28 Januari 2011 - 13:26

    Ron De Bie:

    Voor jou heel leuk dat je naar het verre Ghana gaat, voor de Wielewalers is het natuurlijk wat minder, maar ik denk dat iederen het je van harte gunt, ik zal jou reisverslagen met veel gplezier lezen, en voor over een tijdje: TOT ZIENS

  • 28 Januari 2011 - 16:56

    Anne:

    Hoi Silvia.
    jij hebt zeker veel bagage. Gelukkig mag je een hoop daar achterlaten. Geniet ze van de sauna hier en de warmte daar. Ik ben jaloers. Als ik een geldboom en vrije dagenboom had zou ik zo met je mee willen. Een hele fijne tijd en ik volg je . Groetjes Anne

  • 29 Januari 2011 - 10:34

    Carla:

    Hoi Silvia,
    Alvast een heel goede reis gewenst voor over een paar dagen en veel succes met het (her)schrijven van je onderzoeksvraag voor nu en morgen.
    Veel groetjes! Carla

  • 30 Januari 2011 - 11:32

    Djaja:

    Dag lief nichtje! Nog heel veel succes met de laatste loodjes en geniet ervan! Ik blijf je trouw volgen xxx

  • 30 Januari 2011 - 16:59

    Kyra:

    Goede reis woensdag en tot over een paar weken! x

  • 31 Januari 2011 - 21:05

    Gonnie:

    Hoi silvia
    Heel veel plezier in Ghana, we zullen je trouw volgen met je berichten.

  • 01 Februari 2011 - 11:01

    Oma:

    dag Silvia, een fijne en leerzame tijd toegewenst....en...goeie reis en een prettige verjaardag. ik denk aan jou!

  • 01 Februari 2011 - 18:33

    Paul En Annie:

    Hoi Silvia,
    stoer dat je naar Afrika gaat en mooi werk gaat verzetten.
    Heel veel plezier en succes daar in ieder geval, en weet dat Britt en Nova het ook nog steeds over zuster Silvia hebben.
    Groetjes en ook veel vliegplezier.

    Paul, Annie, Britt en Nova

  • 01 Februari 2011 - 18:57

    Jan En Jacqueline:

    Bijna is het zo ver. Een hele goede reis, geniet toch van je verjaardag en we blijven je volgen.
    Doei.

  • 02 Februari 2011 - 08:59

    Ilja:

    Silvia!

    Over een paar uurtjes ga je de lucht in! Hopelijk heb je toch alles kunnen inpakken.. Heeel erg veel plezier in Africa! Geniet ervan en denk aan de negerzoenen die je van je familie kreeg ;) Ik ga je site in de gaten houden!

    Veel liefs,
    Ilja

  • 02 Februari 2011 - 09:52

    Jo:

    Hoi Silvia
    Een hele leuke en leerzame tijd in Ghana, hopelijk heb je een goede vlucht en ben je snel gewend aan het klimaat daar. Veel succes en heel veel groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rijen

Afstuderen in Ghana

Over 74 dagen is het zo ver en vlieg ik voor 16 weken naar Ghana! Het wordt steeds realistischer en spannender, maar ik heb er ook steeds meer zin in! Al vanaf eind mei was het zo goed als zeker dat ik samen met een studiegenootje af zou gaan studeren in Ghana. Sindsdien zijn we hard bezig geweest om van alles en nog wat te regelen! Ik ga naar Ghana via de organisatie Ontmoet Afrika (www.ontmoetafrika.nl) en ga stage lopen in het ziekenhuis in Bolgatanga, een stadje in het noorden. Tijdens deze periode verblijf ik in een gastgezin in Zaare, een traditioneel en primitief dorpje 3km vanaf Bolgatanga.

Maar naast stage lopen doe ik ook mijn afstudeeronderzoek in Ghana doen. Dit doe ik bij de stichting Nurses on Tour (www.nursesontour.nl). Dit is een organisatie, opgericht door 4 oud-studenten van mijn opleiding, die muskietennetten inkoopt bij gezondheidscentra, -directies en –depots en die dan uitdelen aan zwangere vrouwen en kinderen in afgelegen dorpjes in het noorden van Ghana. Voor hen ga ik naar afgelegen dorpjes waar zij nog niet zijn geweest om te onderzoeken hoeveel mensen daar op dat moment malaria hebben. Nurses on Tour zal daarna in die dorpen netten uit delen en voorlichting geven. Na een bepaalde periode kunnen ze dan zelf onderzoeken hoeveel mensen er dan malaria hebben. Op die manier kunnen ze dus zien of de netten en de voorlichting nut hebben gehad!

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2011

Dag Ghana, Hallo Nederland!

16 Mei 2011

Van Bolgatanga naar Cape Coast

28 April 2011

De tijd vliegt, aftellen is begonnen!!

05 April 2011

Het echte Afrika van dichtbij!

25 Maart 2011

Vervelend nieuws, maar ook erg goed nieuws...
Silvia

Actief sinds 06 Nov. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 40853

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 18 Maart 2015

Backpackend door Ghana

06 Oktober 2012 - 04 November 2012

Bouwen voor Nurses on Tour

02 Februari 2011 - 26 Mei 2011

Afstuderen in Ghana

Landen bezocht: